Spelmagazijn > Nederlands > Menu > Evenementen > De Uitdaging > De Uitdaging 11 > Correspondentie vooraf

Titel (5K) Evenement

Datum: 24 mei 2008
Locatie:
Organisatie: Jeroen V en Marion

De Uitdaging 11

Correspondentie vooraf

Half mei is de vierde informatie e-mail verzonden.

De spiegelretourschepen van de VOC, zoals de Batavia, brachten de welvaart uit het oosten naar de Lage Landen.
De oorlogsschepen, zoals ‘De 7 provinciën’, moesten die welvaart verdedigen tegen vreemde mogendheden.
Beide schepen tref je aan op de Batavia Werf.

Beste deelnemers,

Deelnemers en telefoonnummers
We hebben tien deelnemende teams, een mooie groep om een mooie uitdaging mee te spelen. Wie weet komen we nog tot elf, omdat verschillende ervaren Uitdagers, onder andere Rutger en Ronald, zich nog niet hebben aangemeld. Essentieel voor de organisatie is dat we minstens één mobiel telefoonnummer van elk team hebben, maar dat is dus nog niet zo. Hieronder staan alle deelnemers opgesomd, met de laatste drie nummers van jullie mobiele nummers. Mail ons je mobiele nummers als ze nog ontbreken !!!

De Start van de Uitdaging
De Uitdaging start om 09:30 bij de gele kruis op de foto hieronder. Waar op de parkeerplaats je ook parkeert, loop naar de stadsmuur van Batavia Stad, en sla rechtsaf.
Loop door met de stadsmuur aan je linkerhand, totdat je voor je water ziet liggen. Loop naar het water, sla bij het water linksaf naar het startpunt.
ONTHOUD DAT JE VANAF HET STARTPUNT NAAR DE BOEG VAN DE BATAVIA KIJKT.


Het Einde van de Uitdaging
Alle teams moeten om 19.30u op de eindlocatie zijn. Daar zal een maaltijd klaar staan, bestaande uit soep en brood, salade en knakworsten / saucijzenbroodjes. De organisatie zal dan al aan het nakijken zijn. Als iedereen er is, doen we de doe-opdrachten van het eindspel, waarvan de punten dan nog moeten worden verwerkt. Het is de bedoeling om rond 22.00u de uitslag bekend te maken. Maar houd een slag om de arm, dit is ook onze eerste Uitdaging.

En verder …
Wat moeten jullie na ontvangst van deze mail doen ?
Een mailtje terugsturen met daarin de mobiele telefoonnummers van het team.
Alexander moet tevens even de naam van zijn teamgeno(o)t(e) terug mailen.

Succes met de voorbereiding, de onze zit er al bijna op,
Arjo, Yvonne, Marion en Jeroen


Begin mei is de derde informatie e-mail verzonden.

In de schaduw van de zendmast van Lelystad,
uitkijkend over de voormalige Zuiderzee,
vlakbij het trotse boegbeeld van het VOC spiegelretourschip “Batavia”,
start de elfde editie van De Uitdaging...

Beste deelnemers,

De Locatie
Het is tijd om de locatie te onthullen :
Uitdaging 11 speelt zich af in Lelystad, en het startpunt is vlakbij, maar buiten (!) de Bataviawerf.
Vanaf het startpunt zien we de Batavia liggen zoals je op de foto ziet, maar in het echt zit er nog een hek tussen. Kijk goed naar de luchtfoto om de precieze startlocatie te bepalen.

De regels van de Uitdaging
Om de Uitdaging toegankelijk te houden, is het aantal regels zo minimaal mogelijk gehouden. Hoewel het de bedoeling is dat je als koppel, of eventueel individueel,deelneemt, vraag je natuurlijk hulp aan vele mensen, voorbijgangers, winkelbedienden, familie, vrienden en ga zo maar door. Dat is toegestaan, mits het geen denktank is die voltallig voor je klaarzit. Want dan ben je in feite niet met een koppel, maar met veel meer mensen. Het is ten slotte de bedoeling dat je het zelf doet en niet dat iemand anders het voor je doet. Verder is het natuurlijk niet toegestaan om anderen (of de organisatie) te hinderen bij hun deelname aan de Uitdaging. Voor de rest mag je het eigenlijk zelf weten, of je eerst alles gaat beluisteren, of stukje bij beetje, of je het geheel eerst kopieert, of je allebei apart aan de slag gaat en ga zo maar door. Wat voor vervoer gebruik je? Begin je samen of splits je je meteen op? Wie is beter op internet en wie kent de stad waar je je bevindt het beste?

Dus:
• Deelname per koppel of eventueel individueel
• Geen complete denktank op de achtergrond
• Andere teams en organisatie niet hinderen
• Zorg voor afspeelapparatuur voor de geluidscassette
• Zorg voor een fototoestel en een mobiele telefoon
• Neem het inschrijfgeld van 5 € per team mee

De teams
Bij de organisatie hebben zich 8 teams aangemeld :
• Astrid & Joke
• Alexander & Co
• Jeroen & Amanda
• Liesbeth & Angelique
• Pieter & Pauline
• Sandra & Vincent
• Anton & Gerline
• Erik & Vurgel

En verder …
Wat moeten jullie na ontvangst van deze mail doen ?
Een mailtje terugsturen met daarin de mobiele telefoonnummers van het team.
Alexander moet tevens even de naam van zijn teamgeno(o)t(e) terug mailen.

Succes met de voorbereiding, de onze zit er al bijna op,
Arjo, Yvonne, Marion en Jeroen


Eind april is de tweede informatie e-mail verzonden.

Daar waar vroeger water golfde, bloeit nu de historie.
En das maar goed ook, anders deden we de Uitdaging zwemmend
In de glorietijd van de Lage Landen, waren er zes.
De Uitdaging start bij de zevende.


Beste Deelnemers,

Jullie zijn op dit moment met 8 teams, namelijk :
Astrid & Joke
Alexander & Co.
Jeroen & Amanda
Liesbeth & Angelique
Pieter
Sandra & Vincent
Anton & Gerline
Erik & Vurgel

De vragen van de uitdaging krijgen jullie wederom op een geluidscassette.
Zorg dus dat je een cassettespeler meeneemt. Mocht je daar echt niet aan kunnen komen,
neem dan contact op met de organisatie.

Verder is de tekening samen met de openingstekst een aanwijzing waar we de Uitdaging zullen spelen.


In april is de eerste informatie e-mail verzonden aan de eerste koppels die zich aangemeld hadden.

“ Turend over verre wateren, mijmerend over verre landen, verblijven we in de schaduw van de Verenigde Oost-Indische Company ”
24 mei 2008 wordt een uitdagende dag, zo’n dag waarop je voor de zekerheid een set extra kleren meeneemt, wat verjaardagskaarsjes uit de keukenla, een losse dollar of een losse gulden, een wasknijper, een potlood, een stukje touw… zomaar omdat je ze misschien wel nodig zou kunnen hebben. Zo’n dag wordt het, de dag van Uitdaging 11.

De winnaars van de uitdaging van vorig jaar hebben de handschoen opgepakt, en zijn aan de slag gegaan om de volgende editie te maken. En dat is gelukt, de voorbereidingen staan op de rails, de trein die rijdt weer. Maar nu wordt het weer tijd voor jullie om aan boord te springen door je in te schrijven voor Uitdaging nummer 11.

We blijven de principes trouw, dus de deelnemers van vorige edities herkennen de samenvatting :
Teams van één of twee personen
Krijgen 10 uur de tijd
Om 100 vragen te beantwoorden
Die door de organisatie zijn ingesproken op een cassettebandje.

Als je denkt de Uitdaging? Wat is dat? Hier volgt de uitleg: De uitdaging is een evenement waarin de organisatie de deelnemers uitdaagt om zoveel mogelijk van de opgeworpen vragen te beantwoorden. Dit gebeurt ergens in Nederland, meestal met een winkelcentrum als vertrekpunt. Hier krijgen de deelnemers een cassettebandje waarop 100 vragen zijn ingesproken die gedurende de dag moeten worden opgelost. En wat voor vragen dan, hoor ik je zeggen ? Van alles : Van welk land is de vlag op de foto? Welke landkaart zie je hier? Hoeveel beelden zie je langs deze buslijn ? Regel vijf verschillende luiers. Neem een treinkaartje mee waarop Groningen staat. Breng een zo oud mogelijke krant mee. Kortom, doe- , denk- , verzamel- , en opzoekvragen waar je je hersenen bij nodig hebt. En 10 uur lijkt heel lang, maar is in de praktijk zo voorbij. Wij zorgen voor de opdrachten, regel jij de antwoorden maar. Zo had iemand op een retourtje Amsterdam - Haarlem het woord Groningen geschreven. Een ander nam de ingelijste voorpagina over de maanlanding mee. Beide scoorden de punten van de vraag.

Waar de uitdaging dit jaar plaatsvindt is nog een verrassing. De organisatie wil daar nu slechts twee dingen over kwijt :
1) We hebben geluisterd naar de opmerkingen hierover van vorig jaar, en 2) De quote boven aan deze tekst is een eerste hint.

Vooralsnog zijn de volgende mensen aangemeld :
team 1 : Alexander & Co
team 2 : Amanda & Jeroen
team 3 : Liesbeth & Angelique
team 4 : Pieter

Maar de organisatie zou het erg leuk vinden als het deelnemersveld verder wordt uitgebreid ! Dus vertel het verder, maak mensen enthousiast, schrijf je eigen team in en regel een cassettespeler.


De Uitdaging 2008


 

Andere Uitdagingen in Spelmagazijn:

Terug naar De Uitdaging

Naar boven / Naar menu

 

 Spelmagazijnby Ronald Hoekstra - 2009